Followers

Tuesday, January 25, 2011

Semakin Mencabar

Sejak2 anak2 da mula sekolah rendah ni, aku semakin bizi...kadang pk2 apa benda je yg aku buat? anak2 sume tiap malam tido ngan nenek. Pagi2 datang umah dah siap mandi, aku tinggal pakaikan baju. Tapi yang aku letihkan bila aku kena wat kerja2 yang lain. Hmmm...rilex la, benda2 tu semua kerja rutin. Tapi semalam aku terasa sangat2 sebab lately tdo malam mesti kul 1 lebih. Mana kan tidak, time sebelum2 tu, aku mmg tak boleh nak buat kerja. Kena perhatikan anak2. 

Macam ni lah, secara ringkasnya kalo aku balik rumah, paling2 biasa pun kul 6 la eh, (kalo kul 5.30 tu bonus sbb sharp kul 5 kuar opis). Bila kul 6 tu biasanya aku akan tgk cerita indon kegemaran aku tu, Cinta & Anugerah. Itu pun kalo anak2 sibuk nk bermain. Pastu after abis cerita aku startla gi dapur memasak. (kalau tambah rajin, masa tgk tv td tu dah sambil2 start masuk kain baju dlm mesin, dibasuh oleh mesin..hehe). Ok itu cerita kalo si Adrian tak meragam. Sekarang ni pagar dapur dah tak pakai, asik tumbang je dan lagipun Adrian dah tak larat nk dilarang masuk ke dapur. So sambung cerita, aku pun masak..Tggu hubby balik, makan bersama. Pastu mlm tadi kuar bli susu anak, bli otak2 n DVD Magika. (seronok giler dorang dpt CD nih). 

Rupanya si Adam tak siap lagi kerja sekolah. Aku yang dok sibuk nk start buat kerja2 rumah ni , tergendala lah kena dok sblah dia bg support dia wat kerja. Kalo tak, dia nk merungut je suh tlg warnakan kerja dia. Aik sape yg sekolah ni? Hmm...nk tak nk, sikit2, aku 'touch up' la gak-geli2 ikut style kanak2..(kalo lawa2, nanti ketara sgt bkn dia buat, kan) 

Pas abis tgk CD, suh dorang tido, sume nk gi uma nenek. Ha..masa tu bermula aku ngan aktiviti malam aku, menyapu lantai, membasuh, menyidai, menggosok, membasuh pinggan...last2 pinggang aku rasa nk patah..tp aku kena gak teruskan sebab tak nk sok balik kerja aku gak yg tensen melihat rumah yg 'teramat bersih'...Last2, dkt kul 2 tdo..Tapi mlm td mmg rasa lain sgt, tiba2 aku rasa sedih sendiri--emosi melampau2 plak masa nk tdo dsebabkn rasa keletihan tu. (mgkin monthly guess dah hampir pn ye gak) hahaha...

Pastu sblm tdo,aku siap berazam sok tak nak masak ptg sbb xnk kemas, sbb rabu nk kuar umah awal pagi dlm 6 lebih nk ke tanjong karang. Rasionalnya? Sebab tak nak rasa penat malam2 tuk bersiap kuar awal sok tue...hehehe...ntahapahapantah aku ni..tp tu la hakikatnya..nmpk remeh, tp semakin mencabar...(bg aku lah..)

1 comment:

Mask-roll said...

anak2 akak tdo dgn MIL akak ke?? umah MIL dkt ek? bgs r..sng dkt n MIL jage..

PENGUNJUNG

free counters

SMILE!!