Followers

Monday, March 7, 2011

Ujian & Cabaran

Kisah ini berlaku minggu lepas sewaktu aku ditugaskan ke Pulau Pinang. Aku nak cepat ni tuk selesaikan perkara lain. So aku pendekkan cerita, pagi dah nak start kelas baru realise nota tuk edaran kepada peserta takde dalam box yang telah dipos oleh staff opis. Dahla dua slot aku, dua2 hari yg sama nak pakai (pagi dan petang), dua2 tu takde?!!!. Tersembul perkataan dari mulut aku "aik, nk sabotaj aku ke ni?" Bahagian printing tak masukkan hand-out aku. Mau tak cuak kan. Ligat kepala aku memikir apa plan nak buat. Mencari plan B  untuk ikut kesuaian kelas dan yg boleh dibuat rumusan dengan mudah...Last2 kuar gak idea..Tawakal je lah dengan apa yang bakal terjadi. 

Hmm... time aku kat depan, aku say sorry to peserta no hand-out n nak tak nak, dorang kena la tgk muka aku yg cun ni sambil dgr 'bebelan' aku... heheh..kelas petang pun sama, aku bagi intro skit, bagi gerak kerja tuk buat kumpulan, pastu dorang buat kerja..dalam masa yang singkat dorang kena fikir apa nak buat (pada hal cikgu dia lagi gelabah sebenarnya nk manage time)...tapi tu semua dugaan... aku cuba gak rilex dan alhamdulillah kelas berjalan dengan lancar...dan yg paling best sgt, aku puas hatilah..dengan peserta pun sporting abis, itu semua kira support aku gak.. Amin Thank You Allah...

No comments:

PENGUNJUNG

free counters

SMILE!!